Helgfrågan den här veckan

Mia har i den här veckan en rejäl hög med böcker som hon borde blogga om och hon undrar hur vi gör då, om vi har några bra tips. Jag har bara det enkla tipset att ta en bok i taget.. För några år sedan brukade jag bli nästan förlamad när jag hade en uppgift framför mig som verkade för stor. Det var först nu när jag skrev slutarbetet till mina studier som jag insåg att allt kan delas upp i lagom små delar, och att varje liten del behövs, och man inte behöver göra allt på en gång. Så det är nog bara att greppa en av böckerna i gången och skriva det du hinner just då. Gör det igen och igen så blir det klart till sist.

Bonusfrågan är om vi läser något bra just nu. Jag får väl säga delvis.. Jag kämpar med min ryska klassiker, och är ganska less på den nu. Juli månad håller på att ta slut också. Men- jag vilar med att läsa en Dorothy Sayers- deckare och sådana passar alldeles utmärkt på sommaren. 

10 reaktioner på ”Helgfrågan den här veckan

  1. För några år sedan så var det en vän som sa att man inte behöver äta hela elefanten på en gång. Det tog jag till mig och jag försöker tänka på det när det hopas saker. Ofta funkar det 🙂

Kommentera

