Veckans fototema: Strand

I Gemsweeklyphotochallenge är temat Strand den här veckan. Det blir en samling strandbilder från i år, men inte från den här veckan. Jag hinner inte riktigt med den här veckan, jag läser inte ens nästan något, och det är ungefär det sista jag lämnar bort.

Visst är det kul med sommaren, men det ska onekligen skönt med höst och lugnare tempo.

Denna strand nära sommarstugan.

 

Strand med vass vid en liten sjö.

Lettländska snäckor.

Mås i Jurmala.

dav

Strandlejon betraktar lågvatten.

 

16 reaktioner på ”Veckans fototema: Strand

  1. Här innebär hösten långt ifrån ett lugnare tempo. Så för egen del njuter jag till fullo av den kravlösa sommarsemestern 😃.

    Älskar vattenbilder av alla de slag, gillade särskilt den med snäckorna.

  2. Bilden med vassen blev bra och den med snedställd horisont gillar jag verkligen. Det finns en regel som säger att man aldrig skall fota havet och lägga horisonten mitt i för bilden blir tråkig och jag har sett många exempel på att dit stämmer.
    Man skall antingen låta vattnet dominera två tredjedelar upp eller himlen två tredjedelar ned. Men du har gjort bägge, kreativt och kul komposition.

    1. Egentligen kunde jag hålla på och bara fotografera havet (och min katt) och jag tar många sådana foton, bra eller inte. Men dom flesta blir bara för mina egna ögon, för det finns ingen som orkar med en miljon havsbilder någon annan tagit.

  3. Vilket fint strandlejon! 🙂
    Ja, nog är det konstigt att tiden rusar så på sommaren då man tycker man borde ha tid med massor. Redan slutet av juli… alltid samma sak, vart tar tiden vägen?
    Kram!

Kommentera

