Dagens bokutflykt- ö med fyr!

DAGENS BOKUTFLYKT

För första gången då det handlar om dagens bokutflykt ska jag berätta om en utflykt jag gjorde UTAN bok. Det var nämligen så att några av våra vänner hade gett mig en utflykt till fyrön Tankar utanför Karleby i födelsedagspresent. Vi åkte alltså en hel grupp ut till ön, och därför tog jag inget läsbart med mig. Men som ni kommer att se skulle den här utflykten lämpa sig utmärkt även som bokutflykt.

Båtresan dit tar cirka 1,5 timme. Man kunde ha tillbringat tiden med en bok- men lite skulle nog åtminstone jag kikat upp och sett på havsutsikten.

dav

Vi anländer. En liten gullig ö med en massa små söta hus.

Information för den turistande kulturtanten: Det finns museum, kyrka och dessutom råkade det vara konstutställning i fyrvaktarbostäderna då vi var där igår.

dav

Det finns bänkar och bord utplacerade runtom på ön, för att vila benen efter man har klättrat upp i fyren, för picknickar- eller för att sitta och läsa. Ja, jag var uppe i fyren, men inte jättehögt upp.

dav

En verkligt fin födelsedagspresent!

 

Kommentera

