Du

You: A Novel by Caroline Kepnes

Vilken bok? Du av Caroline Kepnes.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Bokens jag, Joe, jobbar på bokhandel, och in genom bokhandelns dörr kommer en kvinna som han blir blixtförälskad i, och är övertygad om att hon är den rätta. Ödet kanske bara behöver lite hjälp på traven för att hon också ska inse det- kanske rätt drastisk hjälp på traven till och med.

Vad tycker jag? Det var en bra stund sen jag läste en obehagligt bra bok. Vi rör oss hela tiden i Joes huvud, och det står ganska fort klart att allt inte står helt rätt till i Joes huvud. Riktigt hur fel det står till kryper fram så småningom. Men kärleken övervinner allt, sägs det ju. Dessutom finns en massa intressanta litteraturreferenser.

Utmaningar: Klockren för en som handlar om något bokrelaterat i Sommarbingo 2017, vilket dessutom ger min andra bingorad! Hurra!

 

2 reaktioner på ”Du

  1. Kul att stöta på någon som gillar den. Jag älskade den och lärde även känna Caroline privat, men det var efter att jag läst Du. Visste du att Steven King messade henne när han läst ut och skrev: Önskar att jag skrivit den själv? Allt gott. Mariette

Kommentera

