Den första helgfrågan i juli

0d6f2-fotoflexer_photo4

Den första helgfrågan i juli och Mia frågarVilken bok är du mest nyfiken på ur din sommarbokhög? och Vart ska du på semestern? Finns det någon plats du vill besöka? 

Jag börjar med den senare frågan tror jag, i och med att jag redan haft min semester och vi var på en liten tur till Jurmala, nära Riga i Lettland. Så dit for vi. Det var överraskande fint där!

dav

Och när det gäller ställen dit jag skulle vilja fara- det börjar vara några år sedan vi reste till Skottland nu.  Jag skulle vilja dit igen. Lewis och Harris ligger högt på listan. Eller kanske Shetlandsöarna. Det bara känns inte riktigt som läge för en sån resa i år..

Sen sommarbokhögen. Nu har jag kanske inte direkt en sommarbokhög. Fast jag handlade faktiskt med mina arbetskamraters presentkort lite böcker som jag planerade att ha här på sommarstugan i sommar.

Och faktiskt kunde jag hålla mig och har börjat läsa dem först i sommar. Men nu är det bara två olästa mer, Jojo Moyes’ Sophies historia och Hugh Howeys Ull. Boken om Joe av Jonathan Tropper har jag nyligen läst så det kommer småningom ett inlägg om den, de andra tre har ju redan förekommit här på bloggen. Mest nyfiken var jag på Audrey Niffeneggers bok. Av de två som finns kvar i högen är det svårt att förutspå vilken som kommer bli läst före den andra. Och det är ju rätt hög prioritet på den ryska klassikern till den finlandssvenska läsutmaningen just nu också.

 

 

24 reaktioner på ”Den första helgfrågan i juli

  1. Skottland vill jag också tillbaka till! Och jag vill till Shetlandsöarna. Ända sedan jag var barn och läste Äventyrens hav av Enid Blyton har jag varit så fascinerad av lunnefåglar. När vi var i Skottland hade jag inte en tanke på att lunnefåglar faktiskt har häckningsplatser där, men så såg jag foton därifrån och insåg att jag bara måste tillbaka 🙂 Vilka märkliga idéer man kan få för sig, men så är det 😉 Jag har inte varit i de baltiska staterna, så dit vill jag också. Men nu först blir det Frankrike för vår del.

    Snygg boktrave! Jag funderar på att fota mitt skrivbord innan jag städar upp och ställer in lästa böcker i bokhyllorna…

Kommentera

