Läst i juni

Jaha, så var min semestermånad slut och det är dags att återvända till jobbet på måndag. Jag var rädd för att det skulle bli helt hemskt väder på min semester, men det tycker jag inte det har blivit. Jag har haft flera dagar då det varit soligt och skönt på terrassen framför sommarstugan, om än det kunde ha få vara ett par grader varmare. En liten tur till Jurmalas stränder nära Riga förgyllde också semestern, men annars har det varit sommarstugan som gällt. Och här blir jag kvar fast jobbet börjar, jag har kanske till och med lite kortare väg till jobbet härifrån. Så sommarens plan står fast, upp till vinterhuset flyttar jag först när skolan börjar.

Det här har jag läst:

Och varje morgon blir vägen hem längre och längre – Fredrik Backman
The hidden heart – Laura Kinsale
Only you can save mankind – Terry Pratchett
Badhytten- Olséni & Hansen
Diva- Monika Fagerholm
Kiss of steel – Bec McMaster
Unveiled- Courtney Milan
Sorcerer to the Crown – Zen Cho
Av oss blev det aldrig några riktiga damer
Sommarhuset- Anna Fredriksson
Kitty Peck and the Child of ill fortune – Kate Griffin
Den kallaste flickan i Coldtown – Holly Black
Hemma hos Bettan – Eli Åhman Owetz
Flickorna i speceriaffären – Eli Åhman Owetz
Okänd soldat – Charles Todd

15 lästa böcker, eller 14 lästa och en lyssnad. Så många ska det nog vara när jag varit ledig från jobbet och allt.

Utmaningarna har gått bra, i Sommarbingo 2017 har jag en bingorad, men börjar få svårare att passa in lästa böcker på spelplanen nu. Jag har läst en bok till min FN-utmaning som representerar Malaysia (Sorcerer to the Crown – Zen Cho). Kul att skaka lite liv i den evighetsutmaningen också! Jag läser fortfarande rätt mycket romance, som jag tänkte att jag skulle göra i år. Jag hänger med i den finlandssvenska läsutmaningen 2017 (och har också utsett vilken bok som blir juli månads bok till den utmaningen, och känner mig hyfsat säker på att det ska lyckas). Jag läste tre böcker i juni som jag räknade till Feministsommaren. Allt har gått som på räls, med andra ord.

wpid-20150905_211138.jpg

Jag har simmat, även utan bastu. Jag har cyklat, jag har varit ute och gått. Jag har grillat nästan all mat. Jag har gjort rabarbersaft. Det växer i min pallkrage, och igår åt jag första jordgubben från min planta. Jag har haft en fin månad. Jag kan börja jobba nu.

2 reaktioner på ”Läst i juni

Kommentera

