Helgfrågan sociala medier

0d6f2-fotoflexer_photo4

I Mias helgfråga den här veckan handlar det om andra sociala medier än bloggar: Har ni Instagram eller Facebook? Vilket fördrar ni? Eller har ni något annat? 

När jag började blogga var jag lite skygg för att koppla ihop mitt vardagsjag med mitt bloggjag. Vartefter har jag dock vant mig, vilket betyder att jag inte har sett det som nödvändigt att skaffa facebooksida eller Instagram för bokbloggen, utan mina ”egna” profiler får duga. Jobbigt att hålla reda på fler profiler också, jag är bekväm av naturen. Bloggen är dessutom en fritidssysselsättning. Instagrambilderna här till höger på sidan är alltså från min one and only Instagramprofil. Den innehåller för tillfället mest bilder från älskade sommarstugan, men också mycket bokbilder och kattbilder, i perioder. Facebook använder jag numera mest för att veta vad som händer var, och för olika former av gruppdiskussioner.  Jag är också med i LinkedIn, mest som en rest från en kurs om sociala medier, det är inget jag riktigt känner mig hemma med, och så WhatsApp, för det är enda sättet som funkar att kommunicera med sönerna. Twitter har jag aldrig provat, men åtminstone Trump verkar ju tycka att det funkar..

cropped-school-related-clip-5.jpg

24 reaktioner på ”Helgfrågan sociala medier

  1. Jag har två instagram konton bara för att de som gillar böcker kanske inte vill se alla agilityfilmer och se som är hundnördar kanske inte vill se alla böcker jag läser 🙂 Hade varit praktiskt att ha en användare men det här går också riktigt bra 🙂

  2. Jag tycker att det låter skönt att inte ha flera olika profiler. Själv har jag ett privat konto på Facebook men är inte aktiv alls. Har dock blivit bättre på att logga in då och då, tidigare år kanske jag loggat in någon gång i halvåret eller var tredje månad…

  3. Jag gör lite som du, jag menar man kanske inte lägger upp värsta bikinibilden på sig själv. (Då skulle alla fly) Men om det kommer med lite mat eller någon fest gör inget.

  4. Min blogg fick ett Instagramkonto när jag insåg hur enkelt det var att skifta mellan profilerna. Innan fanns det inte på kartan. LinkedIn har faktiskt jag också men den är kopplad till jobbet främst.

  5. Jag föredrar Instagram. Twitter är bra på det viset att man når ut till väldigt många personer ifall man där lägger in länk till sin bokblogg.

Kommentera

