Bokbloggsjerka: favoritförfattare i Sverige

jerka11

Vem tycker du är Sveriges bästa författare (just nu, eller genom tiderna)?

Bokbloggsjerkan har en sån där skenbart enkel fråga den här veckan, men som är omöjlig att besvara. Men omöjligheter har ju aldrig avskräckt mig, så visst ska jag delta i jerkan!

Bäst genom tiderna:

Selma Lagerlöf dyker upp. Det är alltid en bra fråga om man kan svara Selma Lagerlöf! (Åtminstone då jag började delta i Tematrio var mitt svar nästan varje gång Selma Lagerlöf, men jag har sedan dess breddat mina svar lite. Selma är dock en favorit.)

Bäst just nu:

Simona Ahrnstedt gjorde något jag trodde var omöjligt och har skrivit romance på svenska, och dessutom inspirerat en hel del andra att skriva romance på svenska, och det gillar jag helhjärtat!

Sen har jag också börjat misstänka att jag skulle läsa Fredrik Backmans inköpslistor med behållning och tårar i ögonvrån. Eller vad annat han nu väljer att skriva. Så han får plats i svaret också.

 

 

20 reaktioner på ”Bokbloggsjerka: favoritförfattare i Sverige

Kommentera

