The hidden heart

The Hidden Heart (Avon Romance) by Laura…

Vilken bok? The hidden heart av Laura Kinsale.

Var har jag fått tag på den? Inhandlat från nätbokhandel med hjälp av födelsedagspresentkort.

Vad handlar boken om? Tess har växt upp och levt med sin far på avlägsna söderhavsöar och kartlagt växter och djurliv. När hennes far dog bad han Tess att åka hem till England och göra ett bra gifte. Tess är inte helt övertygad, men åker i alla fall med mystiske sjökaptenen Gryf till England. Händelsevis är Gryf den rättmätige earlen med en egendom som tvingats av honom av en skurkaktig kusin då Gryf var barn, och nu försörjer han sig som blockadbrytare.

Vad tycker jag? Hela den här boken var så full av förvecklingar, hemliga identiteter och missförstånd -också då det kom till vem som var förtjust i vem- att jag blev yr. Och för övrigt klickade jag inte heller annars direkt med den här boken. Den är ju från 1986, och 1980-talet var inte så milt mot romanceböcker, det kan ju vara en bidragande orsak till att jag inte riktigt är övertygad.

Utmaningar? Till Sommarbingo ”en som handlar om resor” och Laura Kinsale finns på min Boktolva-lista också, det blir bok 15/12 det här då!

aret-for-romance2017

En reaktion på ”The hidden heart

  1. Pingback: Böcker jag inte tyckt om i år – BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Kommentera

