Sommarbingo 2017, en liten mellanredovisning.

Jag tänkte mig en liten mellanredovisning av hur det går för mig i Sommarbingo 2017. Så här såg ju brickan ut:

18698418_10157089337336515_5834257151165003189_n

Hittills har det gått mycket bra för mig, jag har bingo på en rad redan, och nästan allt jag läst har passat in någonstans på brickan. Jag förutspår dock att det blir svårare framöver. Read on location kommer jag att ha oerhört svårt med, till exempel. Det finns så få böcker som utspelar sig här där jag bor, jag hade inte förberett med någon bok som utspelade sig i Riga, Jurmala eller ens Lettland, och några andra resor är inte planerade denna sommar.

Hursomhelst. Så här ser brickan ut nu:

kryss1.jpg

En för bokslukaråldern från din barndom: Only you can save mankind av Terry Pratchett

En som utspelar sig på en plats du skulle vilja besöka men aldrig besökt: Badhytten av Olséni och Hansen (Falsterbo, det låter väl trevligt? 😉)

En av dina hyllvärmare: Diva av Monika Fagerholm.

Valfri: Kiss of steel- Bec McMaster

En med ett enda ord i titeln: Unveiled av Coutney Milan

En som innehåller magi: Sorcerer to the Crown av Zen Cho

En med många ord i titeln: Av oss blev det aldrig några riktiga damer

En om en familj eller släkt: Sommarhuset av Anna Fredriksson

En som beskriver en värld som skiljer sig från din: Kitty Peck and the child of ill fortune av Kate Griffin 

En humoristisk: Hemma hos Bettan av Eli Åhman Owetz

Glesbygdsskildring från valfritt land: Flickorna i speceriaffären av Eli Åhman Owetz

Det blir elva böcker lästa och ganska välplacerade sådana när jag fått en bingorad! jag fortsätter försöka placera in böckerna jag läser på bingobrickan.

 

 

 

 

Kommentera

