Veckans blogglista: Midsommar

Sevendays blogglista har tema midsommar den här veckan.

Det här är planerna för midsommar: Mamma har stor midsommarbjudning så vi hakar på/ hjälper till. För övrigt sommarstugan, den älskade. 

Det bästa med midsommar är: Midsommar brukar vara lite överskattad, tycker jag. Det är så stora förväntningar på den där ena kvällen, vädret ska vara perfekt osv. Det bästa är helt enkelt den ljusa natten. 

Det sämsta med midsommar är: Väldigt ofta vädret. I år väntas visst också midsommar med stickade strumpor istället för fladdrig sommarklänning..

En tradition jag inte bryter: Det enda som varit konstant under årens lopp är att dekorera omgivningen med midsommarbjörkar. Allt annat varierar. 

Ett måste på midsommarbordet: Nypotatis. Eventuellt också jordgubbar. Men sill gillar inte jag så det kan jag hoppa över.

Tre tips för en lyckad kväll: Skippa förväntningarna på hur midsommar ska vara och gör det du vill. Det var första och viktigaste tipset! Fixa lite mat du gillar, och som tredje tips gäller det att ha bra musik. Efter egen smak naturligtvis. Då blir säkert kvällen lyckad. Gäller alla fester så där generellt.

Jag firar midsommar för att: Varför inte ta tillvara en sommarkväll! 

Ett starkt midsommarminne: När jag var liten var det bara på midsommar vi fick lemonad. Då var det roligt att fara till affären och gemensamt välja en korg lemonad med syskonen och det smakade mycket speciellt med rödlimonad och Rally. Så smakar inte lemonad mera, när det blivit vardag. 

Kommentera

