Av oss blev det aldrig några riktiga damer.

Av oss blev det aldrig några riktiga damer (häftad)

Vilken bok? Av oss blev det aldrig några riktiga damer.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? En bok med texter av olika författare om feminism. Till exempel om att vara hängiven fotbollssupporter och feminist, eller hur feminismen ser ut om du är en svart muslimsk kvinna.

Vad tycker jag?  Det här var på ett sätt verkligen en bok för mig. Jag känner ibland att jag inte är en ”riktig” feminist, men det finns ju faktiskt inte ett enda rätt sätt att vara feminist. Här får man se en del olika sätt.

Utmaning: Läst för den feministiska läsutmaningen Lyrans Noblesser startade. Men passar också till Sommarbingo 2017- jag tycker den här kvalificerar sig som ”en med många ord i titeln”.

4 reaktioner på ”Av oss blev det aldrig några riktiga damer.

Kommentera

