Sommarhuset

Sommarhuset by Anna Fredriksson

Vilken bok? Sommarhuset av Anna Fredriksson.

Var har jag fått tag på den? Med hjälp av födelsedagspresentkort inhandlat i grannstadens bokhandel, med den uttryckliga tanken att det här skulle bli sommarläsning.

Vad handlar boken om? Evas mamma har dött. Eva har ingen kontakt alls med sina småsyskon. På bouppteckningen visar det sig att Evas småsyskon vill sälja sommarhuset. Sommarhuset är Evas tillflykt och hon har inte tänkt sig att sälja, hon hade trott att det skulle gå till bara henne. När Eva som vanligt far till sommarhuset på sommaren dyker hennes småsyskon med familjer upp.

Vad tycker jag? Bra beskriven familjekonflikt, och jag sträckläste boken. I och för sig är den inte jättelång, men ändå. Jag började på morgonen, och vid lunchtid var boken läst. Passade bra till sommarstugeläsning, precis som jag tänkte mig.

Utmaningar: Sommarbingo 2017 om en familj eller släkt.

2 reaktioner på ”Sommarhuset

Kommentera

