Helgfrågan- överraskningsböcker och sommarlåt

Dags för mig att svara på Mias Helgfråga.
Vad tycker du om överraskningsexemplar?
Bonusfråga: Vilken är din bästa sommarlåt?
0d6f2-fotoflexer_photo4
Överraskningsrecensionsexemplar är det Mia menar. Jag gillar dem absolut! Jag menar, jag är inte en som ber om jättemånga recensionsexemplar. Det är biblioteket som förser mig med större delen av min läsning. Dock har bibliotek sällan ett bra utbud på romance och fantasy, bland annat för att dessa genre sällan översätts till svenska tror jag. Vad gäller fantasy gjorde Harry Potter i alla fall genren en tjänst och numera finns det hyfsat med ungdomsfantasy både skriven på svenska i original, och översatt till svenska, och de här böckerna finner också sin väg till biblioteken. Romance har inte upplevt det här riktigt än, men i och med att det nu kommer ut en del romance skriven på svenska i original kanske det här kommer att ändras. Så helt kan jag inte klara mig utan inhandlade böcker jag heller, hur stor biblioteksvän jag än är. Dessutom- vissa böcker bara måste jag ha i min egen hylla fast de skulle finnas på biblioteket.
(Styr tillbaka från sidospår) Men recensionsexemplar, då. Jag ber bara om sådana recensionsexemplar jag verkligen, verkligen vill ha. Min blogg är en hobbyblogg, och ibland kommer livet i vägen både för bloggen och läsandet, och jag vill inte det ska hända om jag bett om ett recensionsexemplar och alltså lovat läsa och recensera. Då det gäller överraskningsrecex läser jag dem, och bloggar om dem, när och om jag hinner och vill, då ser jag det inte som att jag lovat något- även om de hamnar ganska högt i prioriteringen av vad jag läser. Plus för sådana utsändare av överraskande recensionsex som lite kikat på min blogg och sett vad jag annars läser, då blir jag riktigt glad!
Och favoritsommarlåt? HUR ska jag kunna välja bara en?
Ni ser ju, bara en sån som Lars Winnerbäck har ju två sommarlåtar!!
Och sen, till minne av kompisar och varma sommarnätter, även om denna nog bara är en sommarlåt för mig:
Och de samma kompisarna, men en mer somrig låt:
12 reaktioner på ”Helgfrågan- överraskningsböcker och sommarlåt

  1. Så känner jag också med överraskningsexemplar, blir glad för dom och extra glad om det finns lite eftertanke bakom dom. Sedan läser jag dom i mån av tid och prioriterar de rec-ex jag aktivt bett om. Bryan Adams var längesedan jag lyssnade på men Summer of 69 är en härlig låt.

  2. Absolut måste det väl vara en fördel om den som skickar överraskningsex har ett hum om vad man verkar föredra. Skulle man skicka romance till mig skulle jag bäva (eller låtsas om att jag inte fått nåt – strul med posten, typ). 😀

Kommentera

