Dagens (trädgårds)bokutflykt

DAGENS BOKUTFLYKT

Gårdagskvällens utflykt var inte från början tänkt som en bokutflykt. Jag skulle bara följa med föräldrarna till trädgårdskväll på Strömsö, det himla populära mat-, pyssel- och trädgårdsprogrammet.

Det mottot kan en läsare nog omfatta.

dav

Det här är hönan Gullet, den första höna i koppel jag har sett.

Vi kikade på planteringar och projekt. Och ännu anade jag inte att det här i själva verket var en bokutflykt. Men så-

dav

En bokbuss fylld med trädgårdsböcker hade hittat till området för den som var lässugen. Så det gjorde inget att jag inte tagit med mig någon bok, den saken ordnades enkelt.

 

Och inne i huset fanns ett underbart bibliotek, med läsfåtölj i min älsklingsfärg lila. Så det jag trodde var en trädgårdsutflykt, visade sig i själva verket också vara en bokutflykt. Förstås, med ett motto som ”Verkligheten är inte allt här i världen” borde jag ju förstått att böcker hade en plats på Strömsö också.

 

 

 

3 reaktioner på ”Dagens (trädgårds)bokutflykt

Kommentera

