Hemma hos Bettan

Hemma hos Bettan (inbunden)

Vilken bok? Hemma hos Bettan av Eli Åhman Owetz.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Tre vänner, Bettan, Matte och Carina, behöver en paus från vardagen. Så de åker tillbaka till Bettans sommarställe, orört sedan minnesvärda somrar på sjuttiotalet. En av Carinas bekanta som också behöver en paus, har missuppfattat vart Carina skulle fara, och dyker upp där i tron att det här är en fungerande retreatverksamhet med sjuttiotalstema. Det här ger de tre vännerna en idé- om det finns folk som vill komma på sjuttiotalsretreat, så varför inte ordna det då?

Vad tycker jag? Bettans sommarstuga finns i samma by som Anna-Lisas Antik, retrobutiken i Eli Åhman Owetz’ andra böcker. Så på det sättet hör boken till samma serie. Annars hör den inte till, för man får inte veta något om Anna-Lisa i den här boken. Boken är full av humor och charm, idérikedom och något som kunde bli en bra affärsidé- retroretreat. Om det nu inte finns sådana någonstans och jag bara inte vet om dem. Jag skulle nog inte ha samma känsla i att komma tillbaka till min barndom här, till det skulle det behövas en åttiotalsretreat antar jag, men jag kunde ju ta det som en tidsresa!

Utmaning: Det här blir en humoristisk bok i Sommarbingo 2017.

Kommentera

