Läst i maj

Maj månad tog slut. Den innehöll två kalas, varav ett var mitt eget, och vårvädret lyste med sin frånvaro. Dom här böckerna läste jag:

Kärleken är blindSjälens osaliga längtan (pocket)Dörren öppnar rummetUnnatural death by Dorothy L. SayersVåra kemiska hjärtanNot That Kind of Girl: A Young Woman Tells…Medlaren (storpocket)Waistcoats & weaponry by Gail Carriger 13519058

Kärleken är blind -Kat French

Själens osaliga längtan – Audrey Niffenegger

Dörren öppnar rummet- Heidi von Wright

Naturlig död? Dorothy Sayers

Våra kemiska hjärtan – Krystal Sutherland

Waistcoats & weaponry – Gail Carriger

Bortom horisonten – Nora Roberts

Not that kind of girl – Lena Dunham

Hemsökt – Meg Cabot

Månadens bästa var nog Själens osaliga längtan av Audrey Niffenegger, men en Dorothy Sayers är alltid en Dorothy Sayers och som sådan bra vintagedeckare. Nu är det juni, semestern har just börjat och jag känner på mig att det blir en läsefylld och bloggrik månad. Eller snarare, det är vad jag hoppas i alla fall.

2 reaktioner på ”Läst i maj

Kommentera

