Dagens bokutflykt

DAGENS BOKUTFLYKT

Mjukstarter är bra. Jag mjukstartar alltså sommarens bokutflykter med en promenad då jag hade en ljudbok i öronen, och bekantade mig lite med grannstaden.

 

Som ni ser regnade det inte, alltid en fördel och inget vi kan ta för givet. Öjskogsparken är ett friluftsmuseumsområde. Det finns också ett elljusspår som börjar i närheten, och det var väl mest där jag motionerade. Men bilderna jag tog kommer från museiområdet.

 

Öjskogsparken är också platsen för en sommarteater, och vi brukar fara och se pjäserna ibland. Härifrån kommer min enda upplevelse (hittills) av Shakespeares ”En midsommarnattsdröm”, till exempel.

Jag tycker det var ett alldeles utmärkt ställe för en motionsrunda med en bok i öronen.

Jag tror knappast att grejen med Dagens bokutflykt blir ljudbokspromenader, men jag är jätteglad att jag lyckats få in lite motion i mitt liv igen, äntligen. Vintern gick bra, då hade jag konditionsboxning en gång i veckan och physiopilates en gång i veckan. Men i april tog båda timmarna sommarpaus, och efter det har jag nästan inte motionerat alls. Också därför bra med en mjukstart med en ljudbokspromenad.

Ser fram emot en sommar med många bokutflykter!!

3 reaktioner på ”Dagens bokutflykt

  1. Jag älskar ljudbok när jag pendlar, kör/åker bil och håller på i tvättstugan men att lyssna när jag är ute i naturen funkar inte alls för mig.

    Det ser ut att vara vackra omgivningar att vara ute i, som gjorda för en promenad. Och heja dig som kommer igång med träningen igen!

Kommentera

