Sommarens bokplaner!

Fredagens bokbloggsjerka handlar om sommar. Den är kanske inte här riktigt än, sommaren, annat än på det mentala planet, för idag har jag jobbat sista dagen innan sommarsemestern!

jerka11

Hur ser det ut hemma hos er och vad har ni planerat för ”bokligt” i sommar (läslistor, bästa bok att läsa i hängmattan, böcker som ska få hänga med er när ni åker bort, etc.)?

Den här sommaren har vi inga klara planer. Annat än att på söndag eller måndag går flyttlasset till sommarstugan, och helst vill jag inte sova i vårt vinterhus innan skolstarten i augusti. I praktiken brukar det ändå bli någon natt då och då under sommarens lopp.

IMG_20170520_080512_057

Då det gäller bokplaner för sommaren har jag däremot några. Jag kommer i juni att läsa en fantasybok utan drakar, och i juli en rysk klassiker på mer än 500 sidor, allt för att hänga med i den finlandssvenska läsutmaningen. Jag har till och med sett ut en rysk klassiker som jag tror det kommer vara genomförbart att läsa i sommar. Och det KAN hända att jag börjar redan i juni med den, i och med att jag har semester då och mer tid att läsa, förhoppningsvis. I augusti gäller det ”en bok som du inte vill att andra ska se dig läsa”. Det kan också bli lite av en utmaning, jag är ganska bekväm med att visa allt vad jag läser. Så att verkligen hitta en bok jag inte vill andra ska se att jag läser, jaa- kanske någon form av självhjälpslitteratur?

18698418_10157089337336515_5834257151165003189_n

Bokbingo finns det också för i sommar, jag ska försöka se om jag får någon ruta kryssad.

Dessutom tänkte jag så här: Jag vill göra lite utflykter, och det blir bara så mycket roligare med en plan för utflykterna. Så det blir någon slags serie sommarinlägg där jag gör små utflykter och på bloggen visar den plats där jag läst den dagen. Jag har inte tänkt klart än, så vi får se hur det blir helt enkelt!

drawings-of-roses-5

 

 

 

 

15 reaktioner på ”Sommarens bokplaner!

  1. Sommarbingot har jag tänkt hänga med på och har redan bockat av den första boken. Någon bingo hoppas jag nog inte på för jag tror att det blir svårt att hitta böcker som passar in 🙂

  2. Va spännande! Då får vi se vad det blir sen då, när du tänkt färdigt. 😀
    Men vad är egentligen ”självhjälpsböcker”? Med rätt vetskap om sånt man inte tidigare har kunskap om kan man ju hjälpa andra, antingen primärt eller sekundärt. Eller? 😮

  3. Det låter trevligt med lite utflyktsbilder. En rysk klassiker på över 500 sidor. Ja, jag har några olästa i hyllan men de får nog förbli olästa den här sommaren också…

Kommentera

