Kärleken är blind

Kärleken är blind

Vilken bok? Kärleken är blind av Kat French.

Var har jag fått tag på den? Den följde med hem från mataffären.

Vad handlar boken om? Honeysuckle Jones är butikschef för en second-hand affär som en del av ett äldreboende/ för att samla in medel till äldreboendet. Hon har lite otur med kärleken, och hennes två bästa kompisar är övertygade om att hon behöver träffa en pianospelare, öm och romantisk och fingerfärdig. I Honeysuckles grannlägenhet flyttar en sur och tvär kille in, så långt från romantisk pianospelare man kan komma. Äldreboendet ska plötsligt stängas, Honeysuckle bli utan jobb och gamlingarna utan hem.

Vad tycker jag? Jag tycker riktigt, riktigt mycket om de båda huvudpersonerna. De var ganska levande, inte perfekta, man såg hur de kunde passa ihop. Och oj, så jag hade velat läsa om den riktiga vägen de måste gå för att hitta till varandra. Nu blev det så här- två riktigt läckert icke-perfekta människor, man såg den trassliga stigen de borde gå, och gottade sig lite åt att i boken få se hur de jobbade igenom sina issues, – och så, pang, bom bestämde de sig för att de skulle leva lyckliga i alla sina dagar och räddade äldreboendet i samma veva och så fanns det inga bekymmer mer. Det gick för enkelt, jag kände mig nästan  lite lurad på konfekten. Och första 3/4 av boken som byggde upp det så fint! Det borde ha varit en mycket längre bok, helt enkelt. ”Och så levde de lyckliga” ska för sjutton jobbas för också tycker jag.

 

Kommentera

