Kulturkollos utmaning: Om min hobby

Kulturkollo handlar det om hobbyer hela veckan, och utmaningen idag är: Ägnar du dig åt någon hobby, vad är det och hur började ditt intresse för just den hobbyn? Finns det någon hobby du inte testat än (eller i alla fall inte håller på med nu), men är sugen på att utforska?

Det är ju ganska självklart att böcker och läsning är en hobby jag har, så det tänker jag inte berätta mer om. Den här bloggen är också en hobby förstås.

Andra hobbyer som synts i bloggen är ju stickning, en hobby jag börjat på med alldeles nyligen, till mångas förvåning, också min egen. Nedan, som bevis på att ibland får jag faktiskt saker färdigt stickade också, ser ni mig och en sjal:

wp-image-1729864294jpg.jpeg

En annan hobby är kören där jag är med och sjunger. Att sjunga i kör är ett enkelt och kul sätt att få utlopp för ett mer generellt musikintresse. Jag lyssnar på musik, förstås, men förr, som barn, spelade jag några instrument också, och jag tycker alltid att mer musik i livet är rätt val. Jag började sjunga i kör när vi flyttade hit. Det är inte enkelt att få vänner på ett nytt/nygammalt ställe, speciellt inte som vuxen, och fast en damkör nog mest handlar om musik så är det ju också annat runt omkring. Om ett par veckor är det till exempel dags för damkörens traditionella bastukväll! Dessutom får man ju vidga sina vyer lite, här en bild av programbladet för en konsert vi hade i Pargas tillsammans med dam- och manskören där i höstas!

wp-image-301139076jpg.jpeg

 

 

 

8 reaktioner på ”Kulturkollos utmaning: Om min hobby

  1. Eftersom jag också har börjat sticka lite oväntat och nyligt så kommer det faktiskt bli lite stickning på Kulturkollo också senare i veckan 🙂 Och körsång är ju så kul, saknar det sen tiden när jag var med i kör på högstadiet… / Helena (Kulturkollo)

Kommentera

