Har läst en Nora Roberts

aret-for-romance2017

Vilken bok? Bortom horisonten av Nora Roberts.

Var har jag fått tag på den? Mina föräldrar var bortresta. De bad mig söka efter en  sak hemma hos dem. När jag grävde bland grejer i ett förrådsrum så dök ett par Nora Roberts-böcker upp.

Vad handlar boken om? Regissören Phillip Kincaid måste sitta i häkte en natt i den lilla staden Friendly. Friendlys vikarierande sheriff, dotter till den nyligen avlidne sheriffen i Friendly, och Phillip har en viss kemi. Regissör-Phillip kommer på att den lilla staden Friendly skulle vara perfekt bakgrund i hans nästa film.

Vad tycker jag? Boken kom i min väg då jag upplevde brist på romantisk läsning, och som sådan var den välkommen. Jag läser inte mycket Nora Roberts för att ändå vara en sån som uppskattar romance. Och det är sällan som en bok av henne är helt fel om det är en smula romantiskt tidsfördrivsläsning man söker. Dock är det sällan för mig någon total fullträff heller, denna bock inget undantag.

Kommentera

