Helgfrågan: Idag ska vi..

Mias helgfråga handlar om idag, fredag.

0d6f2-fotoflexer_photo4

Vad äter ni ? (gärna recept)

I skrivande stund är det osäkert vad det blir för mat. Men eftersom det finns kycklingfilé i kylen lutar det åt kyckling i någon form.

Vad läser ni?
20980648
Jag har läst lite i Waistcoats & weaponry av Gail Carriger då jag har hunnit. Fortsätter väl med den saken.
Vad ska ni titta på film/tv-serie,eurovision eller bio?
Jag ska nog mest titta på festlokalen och dekorera den till imorgon. Och efter det borde jag nog gå till sängs och sussa sött så jag orkar födelsedagskalasa imorgon, när man blir äldre får man spara på krafterna..
Vad smaskar ni på? 
Just nu är jag sugen på glass, måste vara det snöiga vädret som inspirerar? Eller så är det helt enkelt längtan efter någon sorts vår/sommarvärme..
20160725_201853

 

15 reaktioner på ”Helgfrågan: Idag ska vi..

    1. Det blev faktiskt en liten glass i fredags och det snöade lite då också. Men sen har det inte snöat.
      Jag tycker inte så mycket om att ordna fester, är helt enkelt inte bra på det, men paret som har den lokala matserveringen är bra på att fixa mat och har ett lagom stort utrymme, så vi har haft flera kalas där. Bäst av allt så diskar och städar dom också efteråt…

  1. Skulle så gärna vilja läsa mer av Gail Carriger, synd att inte fler av hennes böcker ges ut översatta. Väldigt road av hennes böcker om Alexia Tarabotti.
    Trevlig helg! 🙂

Kommentera

