Läst i april

Flickan som vävde sidenmattor – Anita Amirrezvani
Luften är fri – Sara Lövestam
Ordbrodösen – Anna Arvidsson
Alla hjältar blir förlåtna – Chris Cleave
Visning pågår – Sofie Sarenbrant
En familjenagelägenhet – Rohinton Mistry
Hurskas Kurjuus – Frans Eemil Sillanpää
De nio målarna – Dorothy Sayers
Djupa Ro -Lisa Bjärbo
Förbjudet att visa ohämmade känslor i pensionatets entré – Mamen Sánchez
Sanning och skvaller – Curtis Sittenfeld
Wallbanger – Alice Clayton
En liten värld- Åsa Hellberg

April visade sig bli en bra läsmånad också. 13 lästa böcker, men dom flesta blev INTE lästa under påsken då jag deltog i en läsutmaning som Mia ordnade. Det var ju lite synd, när den som läste flest sidor vann.. Till den finlandssvenska läsutmaningen läste jag Hurskas kurjuus av FE Sillanpää, det var en finländsk klassiker som skulle läsas, och dessutom skulle det finnas bokstaven A i författarnamn eller titel. Och till bokcirkeln jag är med i, hade vi tänkt läsa en Nobelpristagare. Så det blev en liten kombination där. Nu i maj blir det dikter, en diktsamling publicerad tidigast 2002 står på menyn i den finlandssvenska läsutmaningen nu.

Det blev bara två böcker som jag anser höra till genren romance, Wallbanger av Alice Clayton och Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld. Kanske blev det så att jag siktade in mig på påskekrim, vem vet?

Det kan hända att det blir mindre läst på det hela taget i maj- nästa helg blir det stormöte för marthorna i Svenskfinland här i stan, och jag kommer att delta i det, och sen följande helg är det dags för mitt 40-årskalas. Jag fyllde ju i påskhelgen, men kalaset blir nu. Dessutom blir det väl mera sommarsysslor i sommarstugan, åtminstone hoppas jag att det blir det och att det verkligen inte snöar mer nu. Före det ska bli vinter igen, om myyycket länge.

 

 

 

Kommentera

