Tematrio Maj

Dagens tematrio från Lyrans Noblesser låter så här: Det finns många författare och bokliga karaktärer som heter någon variant av Maj, t ex Maja, Mei, Maya eller liknande. Berätta om tre böcker skrivna en författare, eller innehållande en karaktär vid namn Maj!

The Blackhouse: A Novel by Peter May

Vi börjar med en deckare- Svarthuset inleder en deckartrilogi som utspelar sig på Lewis. Författaren heter Peter May och passar med andra ord fint in på temat idag!

Jag heter inte Miriam by Majgull Axelsson

Sen tar vi den hittills enda boken jag läst av Majgull Axelsson- Jag heter inte Miriam. En bra bok om Miriam som har vissa hemligheter. Jag gillade ju den- undrar hur det kommer sig att jag inte läst någon mer bok av henne.

Det är kanske dags för en Majkaraktär också, inte bara författare! Det blir Maja Gräddnos, från Gösta Knutssons böcker om Pelle Svanslös. Maja lär bara vara rädd för hundar..

10 reaktioner på ”Tematrio Maj

Kommentera

