Kärlekslistan

Vad ska man göra en grå tisdag? Man kan ju blogga om kärlek! Jag utgår alltså från Sevendays blogglista om kärlek.

Då känner jag mig kärleksfull: Faktiskt ofta på söndagsförmiddagar. Dagen i veckan då det vanligen inte är bråttom någonstans har man tid att känna efter och hitta all kärlek.

Tre saker jag älskar: Jag tolkar det alltså bokstavligen som SAKER, inte personer och inte heller djur. Och då blir svaret böcker, choklad och min bil. Min bil kanske kommer som en överraskning här i svaret för folk som känner mig, men alltså, jag har haft den väldigt länge, den är liten och behändig, och den startar varje morgon och krånglar inte. Eller krånglar sällan i alla fall.

Det bästa med kärleken är: Den varma gosiga känsla man får ända ner i tårna av kärlek.

Det dåliga med kärleken är: Finns det dåliga saker med kärlek?

Just nu är jag kär i: Här blir det inga överraskningar, jag är kär i min man, som vanligt!

Min bästa kärlekslåt: Jag hamnar väl att välja denna. På grund av orsaker.

Den här låten är också väldigt kärleksfull:

Så här känns det att vara kär: Jag berörde saken här ovanför, det är en varm gosig känsla, lite som att vara insvept i en stor mysig filt.

En person jag vill skicka kärlek åt: Jag har faktiskt en kompis som är singel, och jag skulle så önska att hon skulle hitta Den Rätte. Så jag hoppas att om jag försöker skicka lite kärlek åt det hållet så dyker han upp!

Vill någon ha lite romantiska lästips hänvisar jag till min bloggpost från Alla hjärtans dag i år!

 

 

Kommentera

