Sanning och skvaller

Sanning och skvaller

Vilken bok? Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Det här är ju en moderniserad Pride and Prejudice av Jane Austen. Där Darcy är hjärnkirurg, Liz skriver i livsstilsmagasin, och herr och fru Bennet har svårt att inse att de inte har råd att bo kvar i sitt stora familjehem längre. Och där allt sen går mot sin final inför TV-kamerorna i en reality-tv-show.

Vad tycker jag? Tänk att jag har gått förbi den här boken flera gånger på biblioteket och tänkt att jag troligen inte skulle gilla den moderniserade versionen av historien. Men så klart gillar jag. Vad är det att inte gilla med det här- den stora brokiga familjen Bennet, Bingley som kanske hellre vill vara skådis än läkare, och alla möjliga såna där relationer, rätt krångliga, som jag är förtjust i. Och Liz är tillräcklig vasstungad.

aret-for-romance2017

7 reaktioner på ”Sanning och skvaller

  1. Pingback: Helgfrågan! – BOKHYLLAN I PEPPARKAKSHUSET

Kommentera

