Sevendays vårlista

Om jag inte låtsas om det snöblandade regnet, visst blir det vår då? Kanske om jag fyller i Sevendays vårlista också.

Mitt bästa vårtecken: Jag cyklade dit jag skulle igår kväll. Då är det vår.

Låt som ger mig vårkänslor: Det finns låtar av Lars Winnerbäck som passar till vilket tillfälle som helst.

Men visst, andra än Lars Winnerbäck gör ju vårlåtar också:

Den här våren läser jag: Mycket som vanligt! Just nu har jag lite gått tillbaka till Jag lät dig gå av Clare Mackintosh. Jag var tvungen att lägga den åt sidan förra veckan då jag blev på ledset humör och inte klarade av att läsa den.

Inför våren längtar jag alltid efter: Jag längtar mer och mer varje år efter att det ÄNTLIGEN ska torka upp och all lera och brun smörja ska bli någonting annat. Som gräsmatta till exempel. Men då när det blir det har ju sommaren egentligen kommit. Så det är inget bra svar egentligen. En sak jag verkligen längtar efter är ljuset.

Min bästa våroutfit:

Bildresultat för nokian kumisaappaat

Mat som jag förknippar jag med våren: Den första maj vill jag äta årets första lösglass!

Våren doftar: Lite påskbrasa och lite mjöd.

Om jag måste välja något dåligt med våren så säger jag: Jag sa väl det redan? All lera och allt som bara är geggigt och vått och grått och brunt. På hösten finns åtminstone färg på löven..

 

Kommentera

