Läst i mars. Bra läsmånad!

När livet börjar om- Lucy Dillon
Trouble when you walked in – Kieran Kramer
Blod & Choklad – Annette Curtis Klause
Gemina- Amie Kaufman och Jay Kristoff
The black hawk – Joanna Bourne
Proof by seduction – Courtney Milan
Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag – Sara Ohlsson
Naondel- Maria Turtschaninoff
Fattigfällan- Charlotta von Zweigbergk
Miira – Eija Hetekivi Olsson
Oscar Levertins vänner- Martina Montelius
Kärlek- Toni Morrison
Mr. Penumbras 24-hour bookstore – Robin Sloan
Now we are 40. Whatever happened to generation X? – Tiffanie Darke
The wicked wallflower – Maya Rodale

15 lästa böcker, det är inte dåligt. Eller 14 lästa och en lyssnad, men det tycker jag inte är så stor skillnad. Sen är det faktiskt så att jag har någon bok ännu som jag läst men inte hunnit blogga om, men kanske jag inte har någon sån här läsmånad i april och de behövs för att boosta statistiken då..

Orsaken till varför jag läst så mycket i mars är faktiskt ganska krass- jag har inte alls mått bra, hade vinterkräksjuka i början på månaden och var hemma några dagar och orkade inte göra annat än läsa. Sen fick jag halsontet från hell, som sedan utvecklades till vinterns värsta förkylning. Så istället för att delta i boxning och physiopilates och annars röra på mig, istället för att hålla huset någorlunda städat och se till att sönerna äter kvällsmat och annat husligt, så har jag befunnit mig i vågrätt läge och läst. Nu mot slutet av månaden mår jag tack och lov bättre. Jag har till och med inlett uteläsningssäsongen! Dock inte denna helg, vi har haft snö, ösregn och allt däremellan.. kallas väl aprilväder?

1533725_10152012742933197_1294803745_n

Utmaningar denna månad: Boktolvan får anses grundligt avklarad för i år då jag läst böcker av 13 författare jag hade satt på Boktolvan-listan. Den finlandssvenska läsutmaningen går fint också, jag läste Kärlek av Toni Morrison till den, då det skulle vara en Nobelpristagare och jag hade läst alla (eller alla som fanns på biblioteken häromkring åtminstone) av Svetlana Aleksijevitj. Här framöver ska det vara en inhemsk klassiker med bokstaven A i titel eller författarnamn. Om jag kombinerar med det jag ska försöka läsa till min bokklubb (en till Nobelpristagare) så finns ju Frans Eemil Sillanpää.. men jag vet inte hur läsbar jag kommer att tycka han är.

April ja. Den här månaden fyller jag 40. Det är något av en milstolpe. Kalas ska jag också ha, men det blir senare i maj faktiskt.

 

 

En reaktion på ”Läst i mars. Bra läsmånad!

  1. Ja, det var en imponerande läsmånad men tråkigt att du fick så gott om tid att läsa för att du varit sjuk. Måste säga att jag är imponerad över att du redan bockat av boktolvan också. Jag har läst tre som jag har på min lista. Dags kanske att kolla vilka resten är. Sambon blir också 40 i april men jag får vänta till september.

Kommentera

