När livet börjar om

När livet börjar om by Lucy Dillon

Vilken bok? När livet börjar om av Lucy Dillon.

Var har jag fått tag på den? Lånat från biblioteket.

Vad handlar boken om? Libby och Jason måste lämna London, och dom gör en dydg av nödvändigheten och flyttar in med Jasons mamma för att driva det hotell som mamman och Jasons pappa drivit tillsammans ända tills pappan dog. Det bor en hund i hotellet.

Vad tycker jag? Den här boken skiljer sig inte nämnvärt från andra Lucy Dillon-böcker, och det är väl bra på ett sätt, det är söta charmiga historier men inte utan bitterhet och sorg, däremot alltid med hundar. Men jag tyckte faktiskt nu att det skulle ha fått vara något en smula nytt också, det kändes som att jag kunde den här historien rätt bra vid det här laget. Fast visst, det finns mycket sämre läsning också, det får jag ändå säga.

 

 

En reaktion på ”När livet börjar om

Kommentera

