Blod&choklad

Blood and chocolate by Annette Curtis Klause

Vilken bok? Blod & choklad av Annette Curtis Klause

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Vivian är en varulv och bor med sin varulvsflock. Några av de unga varulvarna blir för vilda och människor dör, människorna ger sig på flockens bostad och bränner ner den. I branden dör Vivians pappa, och flocken flyttar. Vivian har identitetsproblem och blir kär i en människa.

Vad tycker jag? Det var en så lovande titel, men själva boken kunde jag lika väl ha lämnat oläst. Det lilla jag fick veta om Vivian gillade jag inte, och någon annan person fick man inte egentligen veta något om. Jag gillade EN sak med den här boken, att det inte funkade mellan människan och Vivian. Jag gillade dock inte Vivians slutliga val något vidare, om det nu var ett val?

Kommentera

