The black hawk

The black hawk by Joanna Bourne

Vilken bok? The black hawk av Joanna Bourne.

Var har jag fått tag på den? Inhandlat från nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Justine DeCabrillac , fd fransk mästerspion, blir attackerad på Londons gator. När det kommer till sådana här nära-döden-upplevelser, är det egentligen bara sin gamle ärkefiende hon litar på så hon tar sig till hans hus. Ärkefienden har under årens lopp blivit chef för British Intelligence Service, och de får gott om tillfälle att fundera igenom sitt gemensamma förflutna och göra upp, och att få tag på nästan-mördaren.

Vad tycker jag? En alldeles okej romance. Jag är inte helt övertygad om hela den här spiongrejen i romance, eller i böcker överlag. Dock gillade jag att huvudpersonerna med åren hade börjat lita på varandra, och att de också var ganska på det klara med vad de tyckte. I det här fallet var det alltså mer yttre konflikt än inre.

Utmaningar: Tänk att Joanna Bourne också finns med i Boktolvan, och får äran att bli bok 12/12. Nu kommer jag troligen att fortsätta läsa de andra namnen som finns på listan också, så pass nyfiken är jag nog.

Kommentera

