Proof by seduction

Proof by seduction by Courtney Milan

Vilken bok? Proof by seduction av Courtney Milan.

Var har jag fått tag på den? Inhandlat från nätbokhandel.

Vad handlar boken om? Jenny lever sitt liv som spådamen Madame Esmeralda, och spår Londons societet. En av hennes stamkunder är Ned. Plötsligt kommer Neds kusin Gareth Carhart (en markis! INTE hertig, mycket anmärkningsvärt) med för att träffa Madame Esmeralda och avslöja hennes bedrägerier. De slår vad, Jenny/Madame Esmeralda gör en redig spådom- Gareth kommer att hitta den kvinna han ska gifta sig med på vissa speciella sätt, och han kommer att gifta sig mycket snart. Den svurna ungkarlen Gareth går med på vadet för att avslöja spådomen som falsk. Jenny/Madame Esmeralda och Gareth verkar dock bli mycket intresserade av varandra.

Vad tycker jag? Jag konstaterar att Romancepodden hade rätt, Courtney Milan skriver verkligen läsvärd romance. Jag gillar till exempel att man inte sveper svårigheterna med olika samhällsställning under mattan. Det är också mera sällan som den kvinnliga huvudpersonen också tillåts att vara inte-alldeles-purung. Och det är SÅ bra kemi mellan huvudpersonerna.

Utmaningar: Jadå, naturligtvis finns Courtney Milan med i min Boktolva. Och det här är för övrigt bok nummer 11/12, med en hög sannolikhet att hela Boktolvan blir klar i mars. (Det är nämligen så att jag läst bok 12/12 också redan, men det tar kanske någon dag innan den recensionen finns här på bloggen)

2 reaktioner på ”Proof by seduction

  1. Åh, tack för tips! Jag kollade in Courtney Milan på amazon, och hittade novellan A Governess Affair som var gratis att ladda ner. Och den var så himlans bra att jag direkt efter läsning var *tvungen* att köpa hela serien den är en inledning på, Brothers Sinister” som boxed set till min Kindle. Ska bli kul att se om resten av böckerna är lika bra som den där novellan.

Kommentera

