Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag.

Jag är tyvärr död och kan…

Vilken bok? Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag av Sara Ohlsson.

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Den handlar om Olivia, som blir dumpad av John. Nu får hon lista ut vem hon är när hon inte är en del av paret Olivia-och-John, och hur hon lever och vill vara.

Vad tycker jag? Det är inte jättemycket handling, men bra språk – titeln säger ju en del om det, den gillar jag- och bra karaktärer så helt klart en läsvärd bok. En bra vardagsskildring helt enkelt.

2 reaktioner på ”Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag.

Kommentera

