En smakbit ur Gemina

Jag har precis börjat på en bok jag verkligen sett fram emot.

29236299

Gemina av Amie Kaufman och Jay Kristof. I del ett i serien, Illuminae, är vi med då ett företag, BeiTech Industries, attackerar en liten planet. Tyvärr varnar ingen dem som bor på planeten och i boken får vi följa flykten från planeten. Jag vet inte så mycket om del två, Gemina, ännu, bara att den utspelar sig till största delen på rymdstationen Heimdall.

Det här är min smakbit, s 19:

wp-image-846977363jpg.jpg

En sida ur Hannas (en av huvudpersonernas) dagbok.

Mera smakbitar hos Flukten fra virkeligheten!

 

 

27 reaktioner på ”En smakbit ur Gemina

  1. Har inte läst del 1 ännu – men tänker att blir en bra sommarläsning 🙂 Del två har jag inte hört lika mycket gott om – men vem vet 🙂
    Tack för smak biten!

    1. Det kommer längre sammanhängande text, men boken är uppbyggd som en ihopsamlad rapport, så det kommer också sånt som mejlkonversationer, datatrafik från rymdskepp, ritningar, osv. Ganska speciellt och jag tycker att det funkar.

  2. astridterese

    Det er en gammel historie, den om koloniseringens bakside. Men jeg trodde den kan fortelles på nye måter. Tegningen fra dagboken var forresten nydelig! 🙂 Ha en riktig fin søndag!

Kommentera

