Whatever happened to generation X?

Vilken bok? Now we are 40. Whatever happened to Generation X? -Tiffanie Darke.

Var har jag fått tag på den? Lyssnat på som ljudbok från beställd ljudbokstjänst.

Vad handlar boken om? Tiffanie Darke jobbar på Sunday Times Style och har skrivit om generation X och vad som händer med dem som skulle vara unga för evigt, och som skulle störta etablissemanget men nu finner att de ÄR etablissemanget.

Vad tycker jag? Det är ju min 40-årsdag som snart närmar sig som gjorde att jag började lyssna på den här boken. Det är ju lite av en definitionsfråga om jag räknas som generation X eller Y/Millennials, de flesta i den här boken är nog något äldre än mig. Men om det är fråga om den ironiska generationen så anser jag att jag tillhör den. Det här är ändå inte riktigt vad jag väntade mig/skulle ha velat läsa, det är mest en betraktelse över Tiffanie och hennes kompisar och hur coola de var. Eller är, som de nog skulle påpeka. Helt okej att lyssna på om morgnarna på väg till jobbet, men jag hade nog varit mer intresserad av något mer analytiskt.

Kommentera

