Johannas frågor om vårvinter

Johanna har samlat ihop 15 frågor. Hon tycker det finns för lite enkäter just nu. Jag håller med.

Semlor eller våfflor? Det är inte det att jag inte gillar semlor. Jag älskar semlor. Men våfflor är liksom mer användbara!

På spåret eller Sveriges mästerkock? Jag har gett upp kockprogram. Jag tycker det är skapligt kul att laga mat, men det där att se på när andra kockar?

Bokrea eller pocketkampanj? En gång för inte så länge sen konstaterade jag att jag nästan bara köper pocketböcker, så har man råd med flera, och behöver inte vara så rädd om dem när de ändå är så billiga. Nu var det ju då bokrea,  så samma argument gäller väl för det i och för sig. Men nu har jag ju gått och vant mig vid pocketböcker.

Längdskidor eller alpint

wp-image-652944017jpg.jpg

Bokaktuella Camilla Läckberg (Häxan) eller Birgitta Ohlsson (Duktiga flickors revansch)? Man kan säga ingen, va? Känner inte till Birgitta Ohlsson riktigt.

Tulpaner eller snödroppar?

sam_0543 Men egentligen vill jag svara krokus.

Vasaloppet eller Oscarsgalan? Jag skippar nog båda, och känner mig inte sämre för det.

Långkok eller hämtpizza? Pizza har absolut sina givna tillfällen. Men just nu har jag inte haft tid att pyssla med långkok på väldigt länge, och jag saknar det lite. Så därför.  

Klassiker eller nyutkomna böcker? Man kan ju vänta och se vilka nyutkomna böcker som blir klassiker?

Melodifestivalen eller P2-konsert? Fast var är alternativet för en rocktjej (-tant?)? Eventuellt båda alternativen, jag kan hitta något vackert med all slags musik egentligen.

Pollenallergi eller blixthalka? Nu har jag inte pollenallergi, men har kört i diket i blixthalka en gång. Så det har definitivt influerat svaret.

Böcker som utspelar sig i Paris eller i London? London av dom två. Avlägsen skotsk ö skulle väl ha varit det ideala alternativet.

Ishockey eller bandy? Hockey kan jag se. Helst på pub tillsammans med andra glada människor, det kan bli bra.

Bokaktuella Jo Nesbø (Törst) eller Johannes Anyuru (De kommer att drunkna i sina mödrars tårar)? Jo Nesbø har jag läst och gillat, Johannes Anyuru är hittills okänd för mig.

Blåmesar eller domherrar? Jag tycker domherrar ser stiliga ut, och sen för dom med sig så mycket vinterstämning!

 

12 reaktioner på ”Johannas frågor om vårvinter

  1. Tips! Långkok med crockpot (slökokare) kan ta minimalt med tid i anspråk av egen arbetsinsats för matlagning. Behöver ingen passning, förträfflig kökspiga som fixar maten medans man gör annat. 😉
    (Lät kanske som värsta reklampelaren nu, men den är ju så bra!)

Kommentera

