Bara brittiskt

tematrio

Den här veckan har Lyrans Noblesser verkligen gett ett svårt tema i tematrion. Det finns ju så mycket att välja mellan! Berätta om tre riktigt bra brittiska romaner/författare!

Det är så att jag omöjligt kan begränsa mig till tre, så det blir en dubbeltrio, en klassisk och en mer modern. Och ändå är det så många böcker som hamnar utanför.

Wuthering Heights (Bantam Classics) by Emily…

Wuthering heights av Emily Brontë. Det finns många åsikter man kan ha. Men stora känslor är det, och en bok jag läser om och om igen.

A Christmas Carol by Charles Dickens

A Christmas Carol av Charles Dickens. Också en omläsningsvärd bok, och i det närmaste ett måste till jul.

Pride and Prejudice (Bantam Classics) by…

Pride and prejudice av Jane Austen. Eller egentligen Austen överlag, för hennes aldrig svikande romantik.

Det var den klassiska trion. Så den mer moderna- och den trio som är mer influerad av mitt humör idag, och vädret, och så, för skulle jag göra denna trio igen nästa vecka skulle svaret troligen vara annorlunda.

SvartHere's Looking At You by Mhairi…Emotional Geology (Ulverscroft General…

Två skotska öar, Svart som natten av Ann Cleeves på Shetlandsöarna och Emotional Geology av Linda Gillard på Uist. Och sen Mhairi McFarlanes bok om att komma över mobbning, Here’s looking at you.

18 reaktioner på ”Bara brittiskt

  1. Många bra titlar! Den enda jag inte läst något av är Linda Gilliard men jag blev nyfiken på den. Jag kunde inte behärska mig så det blev en tematrio*3 denna gång =)

Kommentera

