La la ..

Känner mig perfekt i synk med världen just nu när jag såg La la land på bio igår kväll, det skrivs rätt mycket om filmen just nu i samband med Oscarsgalan. Mitt sällskap var inte riktigt imponerad av filmen, men själv gillade jag, även om den inte alls var så som jag hade väntat mig. Jag hade kanske tänkt mig en traditionell romantisk film, men det är den inte riktigt. Istället handlar den mera om drömmar, om att våga drömma och om att orka tro på drömmen igen och igen. Men också, underligt nog, om att drömmar kan ändras, och att det kanske inte är fel det heller. Och så kommer en stor dos bitterljuvhet på slutet. Det som mitt ickeimponerade sällskap och jag var överens om var att musiken är ett definitivt plus, som lyfter filmen. Och steppa- vem kunde tro att man skulle steppa i en film idag! Så, så där kort sagt, lite udda men sevärd film.

2 reaktioner på ”La la ..

Kommentera

