The naked duke

The naked duke by Sally MacKenzie

Vilken bok? The naked duke av Sally MacKenzie.

Var har jag fått tag på den? Fortfarande en del av nätbokhandelsbeställningen i början på året.

Vad handlar boken om? På grund av ett litet lätt missförstånd hamnar miss Sarah Hamilton, amerikan med engelsk släkt som hon ska besöka, naken i samma säng som James, duke of Alvord, i ett värdshus. Det blir ju skandal förstås, och äktenskap är av nöden. James är helt med på noterna, han måste ändå gifta sig och få en arvinge, men Sarah är lite mer svårövertalad. Och James’ kusin är avundsjuk för att James är duke och inte han.

Vad tycker jag? En smula lätt på intrigen, det jag säger här ovanför är faktiskt allt som händer. och så någon bal och lite osorterade och i varierande grad excentriska släktingar, och sen är det inget mer. Men ändå, glatt och varmhjärtat och väl värt den lilla stund det tar att läsa.

Utmaningar: O ja då, en del av Boktolvan. 7/12, för att vara exakt. Jag känner mig lite lätt insnöad på romance vid det här laget, det ska jag väl erkänna, men det är fortfarande med stort nöje jag tar mig an nästa bok i genren, och det är med nöje jag läser och paddlar allt längre och längre uppför Romance River, till de knasiga intrigernas och fåniga namnens väglösa land..

I övriga nyheter så har den äldre pepparkakspojken nu fått ett sommarjobb till sommaren, hans första! Det är helt enkelt superroligt!

aret-for-romance2017

 

Kommentera

