Vad gör mig upphetsad?

Den här har jag läst till den finlandssvenska läsutmaningen i februari:

Trump och vredens Amerika

Vilken bok? Trump och vredens Amerika av Laura Saarikoski och Saska Saarikoski.

Var har jag fått tag på den? Först gav jag den till pappa på farsdag, nu lånade jag den av honom..

Vad handlar boken om? Journalisterna Laura och Saska Saarikoski skrev en bok om vem Trump egentligen är.

Vad tycker jag? För det första- upphetsad kan mycket väl användas i betydelsen upprörd. För det andra- själva boken är inte upprörande, den är mycket saklig. Det är själva personen Trump jag blir upprörd av. Också en smula rädd, faktiskt. Det är ändå nyttigt att läsa balanserade faktaböcker om denne man, man lär inte få höra några balanserade fakta av honom själv- och också det försöker dom förklara här i boken, såvitt det nu är möjligt.

 

 

Kommentera

