Veckans bokbloggsfråga vecka 6

Barnboksbloggen bjuder in till reflektioner den här veckan.

Har du funderat på vilken målgrupp din bokblogg har? Skriver du för andra vuxna, för barn och ungdomar, för föräldrar, lärare, bibliotekarier… vilka vill du ska läsa din blogg? Gör du något speciellt för att just den målgruppen ska hitta din blogg och känna sig hemma där? 

Nej.

 

 

Jahaa, tycker ni jag ska utveckla svaret? Hur nyttigt det än vore att tänka på målgrupp och att göra något för att just den målgruppen ska känna sig hemma här, så är det inte något jag har funderat så mycket på. Man kan kanske säga så här- målgruppen är nog folk som gillar att läsa böcker, lite så där vitt och brett och oplanerat. Det är nämligen så min läsning är för det mesta, högt, lågt och allt däremellan. Vilket absolut avspeglar sig på den här bloggen. Det är inte heller så att jag inte gör upp planer, för det gör jag, många planer, både för bloggen och för min läsning och så. Men jag håller mig sällan till planerna. Jag blir bara olycklig om alltför mycket är planerat och bestämt långt på förhand. Jag är urtypen för sista-minuten-resor om man säger så. Så bloggen blir som min läsning- varierande och en smula spretig, och till för alla och envar som vill läsa.

school-clipart-6-tn

6 reaktioner på ”Veckans bokbloggsfråga vecka 6

Kommentera

