Tisdagsutmaning: Något att längta efter

Vilka 3 kulturella upplevelser under 2017 längtar du efter?  är Kulturkollos första veckoutmaning  det här året.

Jag vet inte riktigt vad hela det här året kommer att bära med sig för kulturella upplevelser, så jag kommer att hålla mig till en del kulturella upplevelser jag ser fram emot i den nära framtiden istället.

Den första kulturella upplevelsen är i MYCKET nära framtid, faktiskt imorgon. Det ska vara författarbesök på mitt närmaste bibliotek och jag har tänkt gå. Författaren som kommer är Lars Sund, och jag tänker TOTALT ta med mina böcker och be honom signera dem, trilogin som börjar med Colorado Avenue är en av de bättre jag läst.

Colorado Avenue: Lars Sund by Lars Sund

Sedan har jag stora planer på att gå på bio. Det kommer snart en film här på bio som borde passa mig.

La La Land Poster

Romantisk musikal- låter det inte oemotståndligt! Jag hoppas La La Land är lika trevlig som den låter.

Sen ska Marthaförbundet ha sitt vårmöte i Kristinestad senare i vår. Marthaförbundet om något är kultur-kvinnokultur! Vi är inte direkt jätteinvolverade i förberedelserna, men det ska ändå bli kul att visa vår lilla fina stad till dem som kommer hit för mötet.

Det där var mina tre planerade kulturella händelser den här våren!

10 reaktioner på ”Tisdagsutmaning: Något att längta efter

  1. Går bara på bio en gång om året och då blir det gärna en film som har mycket effekter och liknande. Så det lönar sig att se den på bio 🙂 La la land kommer jag förmodligen att se hemma i stället 🙂

Kommentera

