Istvillingar

The Ice Twins: A Novel by S. K. Tremayne

Vilken bok? Istvillingar av S.K Tremayne

Var har jag fått tag på den? Lånad från biblioteket.

Vad handlar boken om? Familjen har varit med om en tragedi. Den ena av ett par identiska tvillingar har dött. Familjen har kämpat med det här, och har nu beslutat sig för att flytta till en isolerad ö i Hebriderna. Huset de ärvt har inte varit bebott på länge, den överlevande tvillingen mår dåligt och verkar tro att hon är den andra tvillingen, det funkar inte i skolan, ön är ganska ogästvänlig och mamman i familjen försöker förtvivlat minnas vad som egentligen hände den dagen när den ena tvillingen dog.

Vad tycker jag? Jag hade mycket svårt att koncentrera mig på den här boken. Jag fick ingen riktig känsla för familjen, och inte ens Hebriderna föll mig riktigt i smaken. Jag kan bara anta att det var helt fel tid för mig att läsa den här boken för den är ju full av sånt som jag vanligtvis gillar, inte minst trassliga relationer. Och jag vet verkligen inte var min koncentrationsförmåga var då jag läste. Jag hoppas den småningom kommer tillbaka.

 

Kommentera

