Helgfrågan

Här kommer mina funderingar om helgfrågan på Mias Bokhörna.

När man går in på t.ex Bokus så ser man den här indelningen  och då kommer frågan: Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan. Vilken är den bästa bok du läst inom det ämnet?

Det första jag tänker på då det gäller genre är att romance sällan är en egen rubrik på svenskspråkiga nätbokhandlar, men att det nästan alltid finns som en kategori/ ett ämne på engelskspråkiga nätbokhandlar.

Trots att – men också just för att- det är en så himla bred kategori så väljer jag nog skönlitteratur av de här ämnena. I den kategorin ryms ju allt mellan himmel och jord, så därför hittar jag säkert något att läsa inom kategorin.

Men, på samma gång så blir ju då frågan om favorit en fråga som är omöjlig att besvara.

19 reaktioner på ”Helgfrågan

  1. De har lite underliga kategorier på Bokus, som att deckare inte hör till skönlitteraturen. Å andra sidan så hade ju alla de andra, nästan, kunnat benämnas bara facklitteratur då…

  2. Romance brukar jag välja bort, först och främst… men så kom då Frida Skybäcks böcker, så blev man helt såld på dem och började tvivla… 😉

Kommentera

