Helgfrågan vecka 3

Mias bokhörna har börjat med en helgfråga, för att lite fylla tomrummet efter Bokbloggsjerkan. Helgfrågan den här veckan lyder: Vad ska ni göra i helgen? Hur ser läsplanerna ut för helgen?

Jag är glad att meddela att denna helg innehåller bara några få programpunkter och förhoppningsvis massor med behövlig vila. I något skede måste vi handla lite mat. Och sen planerar jag att byta gardinerna i köket, där hänger ännu julgardiner. Eller, inga tomtar eller så på dem så de brukar få hänga en tid efter jul också, men nu hade jag tänkt att det kunde vara lite mer vårkänsla i mina köksfönster. Något annat har jag just inte tänkt göra. Det blir med andra ord en sån här helg:

1007356128720972720_1216133705

Ja, eller faktiskt så har jag ännu en vild plan: Jag påbörjar troligen stickade strumpa nr 2 i ett par som jag stickar åt mig själv någon gång nu i helgen också.

Läsplanerna är också lite öppna. Jag har just läst ut en bok, och har faktiskt inga riktiga planer på vad jag ska läsa härnäst. Det kan ju hända att det blir lite romance, men det kan också hända att jag borde ta en liten paus med romancen, bara en liten paus så där, så jag inte överdoserar. Och så inte böckerna i min ljuvliga hög tar slut så fort!

wp-image-16319806jpg.jpg

Annars när det gäller läsplaner så håller jag på att klura på februari månads bok i den finlandssvenska läsutmaningen, ”något som gör dig upphetsad”.. Romance gör mig snarast avslappnad, inte upphetsad, till exempel .. så det är verkligen ett klurigt tema.

30 reaktioner på ”Helgfrågan vecka 3

  1. Underbar rogivande kisse! Jösses vad jag saknar katt, alltid haft men nu ingen. Njuter då av att se kattbilder och läsa kattböcker. Du fick mig också inspirerad att sticka igen, sockor och lovikka-vantar är ju så roligt att göra. 🙂
    Ha en skön helg!

Kommentera

