In bed with the devil

In bed with the devil by Lorraine Heath

Vilken bok? In bed with the devil av Lorraine Heath.

Var har jag fått tag på den? Shoppat online!

Vad handlar boken om? Lucian Langdon är en earl med brokigt förflutet. Han vill gifta sig med Frannie, en kvinna från hans brokiga förflutna, men hon vägrar och säger att det är för att hon inte klarar rollen som fru till en earl. Lucian gör en deal med en kvinna med rätt slags fostran, Catherine, att hon ska lära Frannie det hon behöver veta. Frannie har inte riktigt lust att gifta sig alls men vågar inte säga det år Lucian. Och Lucian blir bara mer och mer intresserad av Catherine, men vill inte bryta sitt löfte till Frannie.

Vad tycker jag? Ja, ni ser ju redan i beskrivningen hur det här kommer att gå.. Dessutom lyckas boken med det viktigaste, att visa hur bra Lucian och Catherine funkar ihop. Annars är det en dussinhistoria, men eftersom nyckelelementet funkar så gör det boken läsvärd. Jag antar att Frannie (och eventuellt en del andra bifigurer) kommer att få en egen bok, eller, ja, nu är ju det här en bok med något år på nacken så nu finns ju redan en radda böcker i serien så jag behöver ju inte anta något förstås.

Utmaningar: Japp, Boktolvan! 2/12 och jag förstår inte hur jag kunde leva så länge med så lite romanceläsning som ifjol. Hur kunde jag glömma hur mycket jag älskar det här?

aret-for-romance2017

2 reaktioner på ”In bed with the devil

Kommentera

