The siren

The siren by Tiffany Reisz

Vilken bok? The siren av Tiffany Reisz.

Var har jag fått tag på den? Handlat online, som begagnad.

Vad handlar boken om? Nora är en författare som skrivit en rad böcker med erotica. Nu vill hon ge ut en ”riktig” bok på ett ”riktigt” förlag. Entré för Zach, plågad av ett misslyckat förhållande, som blir övertalad av sin chef att editera Noras bok.

Vad tycker jag? Okej. I den här boken förekommer S&M, såvitt jag kan bedöma mycket realistiskt beskrivet. Så det ger ju en viss prägel åt boken, och den som inte tror att den klarar av att läsa det, bör lämna bort den här boken. Det är liksom inga fikonlöv heller i beskrivningarna. Å andra sidan, även om man bortser från sexscenerna (vilket är svårare än i annan romance i den här boken, men så där för argumentets skull) så har man kvar en stark historia om en kvinna med en författardröm, och om vänskap, lojalitet och mycket djup kärlek. Nej, det är ingen traditionell romance, och historien fortsätter uppenbarligen i seriens följande delar, men några får ändå leva i stort sett lyckliga i alla sina dagar.

Utmaningar: Tiffany Reisz var med i årets Boktolva, eftersom jag blev tipsad om henne av Simona Ahrnstedt! Så, 1/12. Jag har startat.

Kommentera

