Biter av lykke

32027599

Vilken bok? Biter av lykke av Anne Ch. Østby

Var har jag fått tag på den? Ett recensionsexemplar från Font Forlag, tack så mycket!

Vad handlar boken om? Kat bor på Fiji och har blivit änka. Hon bjuder in sina ungdomsväninnor att komma och bo med henne på Fiji och driva en kakaoplantage. Men kan man börja om i mogen ålder?

Vad tycker jag? Det var trevligt att bli tillfrågad om att läsa den här boken. Jag deltar ju i En smakebit på søndag alltid emellanåt, och delar och läser smakbitar. Det här var en bok jag tyckte lät intressant!

Boken var kanske inte helt så som jag tänkt mig- som det också sägs på ett ställe i boken så är det också vardag fast man bor på en ”paradisö” och det är ju inte det man först tänker på. Jag menar ändå inget negativt- det ger kanske ännu mer att se hur en grupp kvinnor i mogen ålder ska leva tillsammans, och hur man kanske försöker skydda sina hemligheter från varandra fast man bor i samma hus. Dessutom att ta sig an att börja göra egen choklad istället för att bara odla kakaobönor- det är ett stort företag och det kräver att kvinnorna växer med sin uppgift. Och choklad liksom livet är bitar av lycka omgivet av allt det andra.

2 reaktioner på ”Biter av lykke

Kommentera

