The Seventh Day of Christmas

On the seventh day of Christmas,
my true love sent to me
Seven swans a-swimming,
(Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree

Jag ligger lite efter i Ugglan & bokens efter-jul boktipsande, och har nog inte tänkt heller försöka få till något för alla dagar jag missat eller kommer att missa. Men till svanar fick jag en sån fin idé redan förut då det handlade om fåglar, så det tipset vill jag dela med mig av.

Daughter of the Forest (Sevenwaters Trilogy)…

Daughter of the forest av Juliet Marillier. Den här boken bygger på sagan/legenden där en grupp bröder blir förvandlade till svanar, och det är bara deras syster som kan rädda dem. Här utspelar sig historien i något slags fabel-Irland. Det är också början på en serie som kallas Sevenwaters, men jag har bara läst den här boken så jag kan inte säga något om serien som sådan. En stark rekommendation till den som gillar fantasy!

2 reaktioner på ”The Seventh Day of Christmas

Kommentera

